vrijdag 6 juli 2012

Klussen



De afgelopen drie dagen ben ik Groningen druk bezig geweest met mijn kamer. De muren waren groen geverfd met structuurverf waardoor er allemaal scherpe randjes aan de muren zaten. Daarnaast was de deur geel waar ik ook niet heel vrolijk van werd, dus ben ik samen met een vriendin aan het schuren geslagen. Geïnspireerd door Laura haar lijstje, is hier een lijstje van dingen die ik heb geleerd van een dag schuren en een dag verven.


Schuren
- De  meneer van de Karwei kijkt je heel vreemd aan als je zegt dat je de muren met de hand wil schuren. (ondanks het feit dat op internet te vinden is dat dit een mooier resultaat geeft)
- Begin niet te fanatiek, anders moet je de rest van de muren net zo fanatiek gladschuren. (wat we overigens hebben gelaten, één muur is superzacht, de rest is 'gewoon')
- Je bent niet geschikt om dit voor je levensonderhoud te doen als het je bij de allereerste (en dan bedoel ik ook echt de allereerste) beweging in je rug schiet zodat je de rest van de dagen je als een bejaarde moet voortbewegen. 
- Aan het einde zit je onder de oude verfresten (zie foto)
- Schuren zou volgens mij perfecte therapie zijn, als je eenmaal bezig bent kun je alle agressie van je af schuren en tegelijkertijd de scherpe randjes van de muren.
- Stop iets tussen het schuurpapier en je handen, anders krijg je gaten in je handen. *spreekt uit ervaring*
- Het bovengenoemde is sowieso praktisch want schuurpapier wordt heel erg heet als je eenmaal bezig bent.
- Neem (liters) handcrème mee! Ik dacht dat ze op de vrouwenklussite (ja, die bestaan) overdreven met hun handcrème, dat viel tegen. Na het schuren mag de muur dan wel mooi glad zijn, maar je handen voelen aan als schuurpapier.

Verven
- Er bestaat geen 'wit' in het land der verfmakers, wel 'Eenvoud', 'Rijst' en 'Flamingowit' (terwijl ik altijd dacht dat die beesten roze waren)
- Verf spettert, aan het einde zit je onder de eenvoudige flamingowitte rijstspikkels. Overal. 
- Als je wilt zien of er nog ergens stukjes van de oude kleur te zien zijn word je gek. Probeer het maar eens, dan dansen er opeens vlekken voor je ogen.
- In tegenstelling tot Laura's bevinding vind ik dat een beetje muziek het verven stukken leuker maakt, vooral omdat het zo lekker galmt in een lege kamer als je meezingt.
- Verven is leuker dan schuren. 

Ik heb nu drie mooie witte muren die daarnaast ook nog eens aaibaar zijn dankzij ons harde werk. Nu alleen nog het inrichten en dan ben ik klaar om er echt in te trekken!

5 opmerkingen:

  1. Ik heb niet eens de moeite genomen om te schuren, ik vond het verven al teveel werk! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You go girl!

    Wees trouwens blij dat je geen behang hoefde te steken. Op Yoy dr nieuwe kamer zaten vijf lagen behang die om de twee lagen ook nog eens met latex geverfd bleek te zijn. Aaaarghhh!!!! Je trekt halve muren mee en halverwege bleek er ineens een deur onder het behang te zitten!!!!
    Leuk! (not)
    Oh en klussen is sowieso niet leedielaik.... Sta je te zweten als een otter omdat het veel te warm is, en wanneer je je onbespiedt waant wil je de druppels van je hoofd vegen met het t shirt wat je aan hebt (tja, je stinkt toch al) blijkt ineens de postbode de kamer in te kijken. Oeps!

    Tof dat je kamer zo goed als klaar is!!! Wij komen ook snel kijken!

    kuss chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flamingo's krijgen hun kleur doordat ze garnalen eten geloof ik maar ik weet niet of ze dan normaal wel wit zijn :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn muren helemaal opnieuw laten stucen :P Ik ben benieuwd naar hoe je kamer eruit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen