maandag 15 augustus 2011

Ov-avonturen: deel II


Naar aanleiding van mijn buschauffeur-post schreef iemand dat ze wel meer wilde weten over de 'avonturen' die ik heb beleefd met het openbaar vervoer. Aangezien ik al vijf jaar hetzelfde stukje op en neer rijdt heb ik het een en ander wat meegemaakt. Dus lees en huiver:





Afzetter
Het was een donkere avond en ik moest terug met de bus. Nadat ik op een geleende fiets vanuit een of ander zielig klein dorpje naar de bushalte gefietst was kwam de bus er al gelijk aanrijden. Heel erg hard. De superoplettende buschauffeur zag mij over het hoofd in het donker, en daarnaast reed hij natuurlijk veel te hard. Een kaartje naar mijn woonplaats kost drie euro. Ik leg dus drie euro op de kassa van de bus (heeft zoiets ook een degelijke naam?) en vraag om een dalkaartje. De buschauffeur kijkt nors op en zegt 'Nee, mevrouwtje dat is vijf euro.' Ik leg hem uit dat je met een dalkaartje geen opstapstrip hebt en het dus echt drie euro is, en als bewijs haal ik de kaartjes van de vorige ritten tevoorschijn. Helaas is dit een erg ongelovige en bovenal zelfingenomen buschauffeur, want ik kom aan die drie euro kaartjes omdat AL zijn collega's het fout hebben gedaan. Ja vast. Dus ik tover met tegenzin een tientje tevoorschijn. De buschauffeur geeft mij het kaartje en mijn wisselgeld, en ik ga zitten. Toen zag ik dat die gemenerik mij ook nog eens te weinig geld had teruggegeven. Leuk, maar om daar stennis over te gaan schoppen als je heel erg graag naar huis wilt na een lange dag... Nee, hij dreigde eerder ook al om mij niet mee te nemen. Evil busdriver!

Fire
Vroeger gebeurde het regelmatig dat de (sorry, het is nu eenmaal écht waar) VMBO'ers die achter in de bus zaten, het een erg leuk grapje vonden om de stoelen in de fik te steken. 's Ochtends zaten wij dan ook vaak in de brandlucht. En er zitten ook nog van die leuke plastic uitklapbare klepjes aan de stoelen, en die stonken nog harder. Wat. Een. Lol. En om hun laffe daad nog eventjes 'ongedaan te maken', spoten ze daarna de bus vol goedkope mannendeo. Zucht...

ps. Ik zit nu lekker op Vlieland voor een weekje, maar ik heb wel een aantal posts ingepland om jullie bezig te houden. :)

foto via weheartit

8 opmerkingen:

  1. Dat is echt lullig, die buschauffeur :O

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om mensen zoals die eerste kan ik echt zó kwaad worden he.
    Ik vind dit echt heel leuk om te lezen. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lullig...Maar wel een leuke post!
    Je hebt echt een super leuke blog, ik heb zelf ook rood haar ^-^.

    Ik ga je volgen, volg je terug?
    Xoxo, leoniae

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Serieus, stoelen in de fik zetten? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, wat kinderachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er ook eens een gehad die 5 strippen afstempelde en een andere maar 3, terwijl het vier was, dus dat maakte het wel weer een beetje goed dat die ene er 3 afstempelde. Dat van dat vuur heb ik gelukkig nog niet gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt allebei niet erg gezellig. :S
    Veel plezier op Vlieland, dan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sommige buschauffeurs zijn zó irritant. Weet je wat pas irritant is? Mensen die vooraan in de bus gaan zitten en dan steeds achterom kijken omdat ze willen weten wat er in de bus gebeurd. Ga dan achterin zitten..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh ik maak ook zoveel mee in de bus! Van vliegende rollators (mijn bus gaat naar het oudemensengedeelte van de stad) tot schreeuwende omaatjes.. soms wel hilarisch maar meestal ronduit irritant!

    BeantwoordenVerwijderen