woensdag 16 februari 2011

Hemameisje

It's true, ik zal het niet ontkennen, ik ben een Hemameisje. Sinds de zomervakantie van vorig jaar werk ik bij de Hema. Wat mij betreft het beste wat me destijds kon overkomen. Ik zocht een baantje, ik had een sollicitatieformulier gevraagd, ingevuld en teruggebracht. Niet dat ze toen mensen zochten, maar kennelijk was mijn cv (die ik er voor de zekerheid maar bij had gestopt) toch overtuigend genoeg, en werd ik aangenomen. Sindsdien werk ik nog steeds met veel plezier bij de Hema. Ik vind het heerlijk om te doen, vooral omdat je vanalles doet. Het is niet de hele dag kassadraaien of de hele dag vakkenvullen. Je draait een uurtje kassa, spiegelt de boel, helpt weer bij de kassa, helpt klanten, tafeltjes schoonmaken bij het foodgedeelte, als er vracht is deze bijvullen, etiketten aanvragen, de winkel een beetje opruimen en ga zo maar door. En dat is het fijne, geen dag is hetzelfde. Ik moet toegeven dat het niet bijster veel verdient, maar ik vind het zo leuk (en vooral gezellig) dat dat eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt. Ik ga liever met plezier naar mijn werk terwijl het niet super goed verdient dan dat ik altijd tegen mijn werk opzie en het dubbele verdien. Dat is het gewoon niet waard. Helaas werd mijn heerlijke vrije weekend waar ik het twee posts geleden over had wel verstoord toen ik werd gebeld of ik wilde werken. Gelukkig hoefde ik alleen maar de ochtend en mocht ik werken tussen alle nieuwe lentespulletjes waar ik er toen zelf ook maar gelijk een paar van heb meegenomen. Dat is het enige nadeel van een baantje bij de Hema, of een andere winkel. Ik zie altijd zo veel leuk spul dat ik een groot deel van mijn loon er gelijk weer uitgeef...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten