zondag 27 februari 2011

Cowboys Bag

Geloof het of niet, maar ik ga nu een totale blogpost wijden aan een tas. Een tas? Ja, een tas ja! Maar niet zomaar een tas, maar een supermooie tas die ik vanaf zaterdag in mijn bezit heb. Een echte Cowboys Bag, en wel The Bag Small (met de nadruk op Thé) in de kleur lichtbruin.

Ik wilde al een tijdje een nieuwe tas, het kriebelde en ik wist wel wat ik wilde. Een beetje een old school bag, bruin, leer, en het liefst natuurlijk niet al te duur. Op Asos had ik wel iets gezien wat in de buurt kwam van perfectie maar de maten stonden er niet bij, en bij de reviews  stond dat de kleur nogal tegenviel. Dus besloot ik om maar gewoon een tas te kopen die ik eerst kon zien, ruiken en voelen.

Tot twee keer toe had ik een tas in de etalage van de tassenwinkel bij ons in de stad zien staan die ik wel wilde. Maar mijn loon komt pas op de 23ste, dus elke keer tegen het tijd dat ik mijn geld had, of had besloten dat ik de tas toch écht wilde hebben was de tas al weg. (En toen kwam ik in de Hema iemand tegen die de tas had gekocht, een oud vrouwtje met mijn tas. boehoe)

Ik had al wel over een Cowboys Bag gehoord, maar die ik had gezien vond ik te groot en onhandig. Daarom was ik ook nogal verbaasd toen ik een paar weken geleden in de tassenwinkel was en daar een redelijk perfecte tas zag en dat het een Cowboys Bag was. De kleinere versie van The Bag. Ik was gelijk verliefd. Hij is van leer, heeft een old school look, en de maat is ook perfect. <3

Woensdag was ik met mijn moeder in de stad om nog eens lekker te sneupen in de opruiming. Natuurlijk konden we de tassenwinkel niet overslaan. Terwijl mijn moeder bij de Kipling tassen stond te kijken, stond ik te kwijlen bij de Cowboys Bag die nu ook een plaatsje in de etalage had bemachtigd. Maar ook deze keer verlieten we de winkel zonder iets te kopen.

Vrijdag waren mijn ouders samen de stad in gegaan voor van alles en nog wat, en had mijn moeder uiteindelijk toch maar die Kipling tas gekocht die ze zo graag wilde hebben. Toen ik dus vrijdag terug kwam na mijn werk liet mijn moeder haar nieuwe tas zien. Ik slaakte een zucht, keek gemeen en zei 'Jij wel'. Toen haalde ze tot mijn grote verbazing nog een plastic tas achter haar rug vandaan, met daarin een ingepakte.... je raadt het al Cowboys Bag. Met als deal dat ik zelf de helft zou betalen. Nou daar zeg ik geen nee tegen! En nu heb ik dus een perfecte tas, en ik word elke keer helemaal blij als ik hem zie. Hij is van leer dus ik ga waarschijnlijk nog jaren plezier hebben van mijn tas. (hij is van mij, yay!)

Het is altijd een hele zoektocht naar een perfecte tas, maar mij is het in ieder geval gelukt om een perfecte tas te bemachtigen. Dankjewel papa en mama! =)

6 opmerkingen:

  1. Neem jij hem ook mee naar school? Zoja hoevel boeken ong?
    Past het goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem
    Er passen wel een stuk of zeven dikke schoolboeken in. Zelf neem ik hem alleen maar mee op 'lichte' dagen omdatik teveel gewicht liever verdeel over twee schouders en dan een rugtas meeneem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. J, ik krijg hem ook en ben er al verliefd op zonder dat ik hem echt heb :)! Morgen krijg ik hem, jeeehj!!!!

    BeantwoordenVerwijderen