woensdag 23 februari 2011

Duitsland/Leer




Duitsland, het land met heerlijk eten, vaak een stuk goedkoper dan Nederland en heeft spullen vaak ook eerder dan in Nederland. Gisteren waren we daar met zn allen heen gegaan en wel naar het plaatsje Leer. Ik wilde eigenlijk niet naar Leer omdat  ik op internet had gelezen dat het niet zoveel soeps was, maar ondanks dat heb ik toch nog een paar leuke aankopen gedaan. 

Natuurlijk kon ik als beautylover de Douglas niet voorbij lopen zonder een blik naar binnen te werpen, en daar zag ik al gelijk een heel groot rek met Essie nagellakjes. Maar nog voor ik daar was kwam ik langs een bak met spulletjes van het merk 'The Balm'. Ten eerste viel ik voor de verpakking, en daarnaast viel mijn oog op het bordje 'reduziert' en '5 euro'. Het allergrootste product in de bak was iets waar op stond 'augen make up entferner'. Toen ik het doosje open maakte zag ik echter dat er een soort reuzentinnetje in zat. Oog make-up remover in een blikje? Dus heb ik de aardige Douglas medewerkster gevraagd (met hulp van mijn moeder) of het wel echt oog makeup remover was. En ja hoor, het was inderdaad oog make-up remover. 

Er zit een soort vettig, vochtinbrengende substantie in (wat er verdacht veel uitziet als vaseline) wat je op je ogen moet smeren, een halve minuut moet laten zitten en vervolgens moet je alle makeup er met één wipe van af kunnen vegen met een tissue of watje. Of het echt werkt weet ik nog niet want ik heb het nog niet geprobeerd. Ik zat al te twijfelen of ik het zou kopen, vooral omdat ik het nog nooit in Nederland had gezien. Toen was de verkoopster zo aardig om te zeggen dat deze 'Eye makeup break-up' eerst 20,- was en nu nog maar 5,-. En geef toe, zoiets kun je niet laten liggen! Dus ik heb snel afgerekend waarna ik heel blij met mijn eerste aankoop de ben winkel uit gelopen. 

Maxi wil  ook een leuk hoedje 

Daarna kwamen we langs de Bijou Brigitte waar mijn zusje heel graag in wilde om bij de stenen te kijken. Ik liep er een beetje rond te kijken naar alles met de bedoeling om gewoon te kijken en niets te kopen. Maar natuurlijk kwam ik toen een superschattig haarspeldje tegen (zie de eerste foto) in de vorm van een hoedje met een veertje en een roosje. Ik was gelijk verliefd en verkocht, en dus werd mijn beurs weer een beetje lichter.

Later wilde ik toch nog heel graag terug naar de Douglas omdat ik ook nog een mooie oogschaduw had gezien van The Balm en ik hem gewoon niet kon laten liggen. (van 16,- voor 5,-) Een hele mooie donkergroene, jade achtige kleur met een zwarte ondertoon, en ook die ging mee naar huis. Al met al heb ik de hele dag maar 16,- uitgegeven voor drie dingetjes + een reep/blok Rittersport chocola. Niet slecht al zeg ik het zelf!



Qua winkelen hoef je trouwens echt niet in Leer te zijn. Het achterste gedeelte lijkt verdacht veel op Winschoten. Er zijn wel een paar leuke winkels (H&M, Douglas, Ernstings Family) maar mijn favoriete Duitse shops hadden ze niet (de Müller en de DM) De stad ligt aan een haven dus in de zomer is het er waarschijnlijk een stuk mooier en drukker, tot dan zal ik aanraden om naar Oldenburg, Oberhausen of als je nog verder weg wilt Gera te gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten