donderdag 1 maart 2012

Inrichten

Terwijl mijn inspiratie weer aan de oplader ligt, mijn haar weer een stukje korter is, en jij je afvraagt wat deze dingen in hemelsnaam met elkaar te maken hebben, ga ik jullie iets leuks vertellen over inrichten.

Bron
Al sinds ik klein ben hou ik van inrichten, het puzzelen totdat alle meubels zo staan dat alles op zijn plek valt. Samen met mijn zusje had ik stylebureau 4 you bedacht toen ik een jaar of acht was, en we ontwierpen van alles. Ik belde mijn zusje, of andersom,  met een opdracht dat kon verschillen van 'style mijn kleding voor een feest tot richt mijn hele winkel in' en in het vreemdste geval moesten we een levende slang bewerken met schubbenverf voor een of andere prijsuitreiking. Vervolgens gingen we samen naar de klant toe, bedachten hoe we iets het beste konden inrichten of veranderen, maakte een offerte (ja, wat was ik al slim toen ik acht was) en maakte een afspraak voor de 'grote verandering'. 


We bladerden door Ikeagidsen op zoek naar de bank die het beste in de nieuwe kamer van mevrouw Huppeldepup paste en welke tafel het mooiste stond in het café van meneer Piet. De Ikea was voor mij dan ook een soort hemel (is het trouwens nog steeds wel een beetje) met overal prachtige kamers. Ik zou zo graag in de Ikea willen wonen, dan kun je de ene dag in die mooie donkere kamer slapen met breedbeeld televisie en de volgende dag in die lichte kamer met al die leuke fotolijstjes. Ik doe vaak inspiratie op voor mijn eigen kamer, en meer dan de helft van de spullen van mijn kamer komt ook uit deze woonwinkel. 

Tussen mijn achtste en mijn zeventiende is er wel heel wat veranderd in mijn kamer. Mijn bed, bureau en boeken hebben geloof ik letterlijke alle hoeken van de kamer gezien, (of zijn afgedankt en in de kringloopwinkel beland). Om de zoveel tijd wil ik het weer anders en dan moet mijn kamer er weer aan geloven. Binnenkort ga ik zelf het huis uit en in mijn hoofd ben ik al voortdurend aan het inrichten. Zal ik mijn bed daar of daar neerzetten? Welke kleuraccenten wil ik in mijn kamer? Blauw en groen maar weer, of toch iets anders? De binnenhuisarchitect in mij wordt wakker wanneer ik eraan denk hoeveel kansen het biedt om dingen te veranderen als je een nieuwe kamer krijgt.

Natuurlijk weet ik nog niet waar ik terecht kom, hoe groot het daar is en wat wel en niet mogelijk is, maar het is heerlijk om je fantasie de vrije loop te geven en in gedachten je eigen paleisje te bouwen met een geweldig interieur!

12 opmerkingen:

  1. Fantaseren over een eigen interieur is altijd leuk :D
    Jammer genoeg kan er op mijn kamer helemaal niks verschoven worden, vanwege bedlampjes en dergelijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, dat heb ik vroeger ook gedaan! Wel minder uitgebreid en ik had alleen een broertje die met de gameboy speelde, maar wel het uit de ikea knippen en opplakken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had een hele map met knipsels voor woonideeën toen ik klein was. Wat vond ik dat leuk om te doen. Toen ik ging samenwonen met M. zat ik natuurlijk ook helemaal vol met ideetjes, maar toen pas stuitte ik op het feit dat we beide een heel andere smaak hebben wat interieur betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je op jezelf gaat!
    Echt leuk om zo te kunnen fantaseren!! TEminste dat vind ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drome over je inrichting is altijd leuk. Ik heb ook vaak mijn kamer veranderd, totdat ik tevreden was. Tegen de zomer ga ikweer bij mijn ouders wonen, dus dan moet ik die kamer weer herinrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk is dat he. Ik ben echt benieuwd hoe mijn huisje eruit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar ben ik ook mee bezig op het moment! :) ik kan elk moment een huisje toegewezen krijgen en ben al volop bezig met de inrichting, hahah! :) ben toevallig vanmiddag nog bij de Ikea geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en je zusje was nog maar 4......


    oma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad altijd leuk om mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is zo leuk! Ik vond het ook heel leuk om een hele lege kamer te hebben waar ik alles mee kon en mocht doen wat ik wilde. Ik ben er nu nog steeds mee bezig om leuke dingen op te hangen enzo. Maar als ik dan nog een Ikea-folder zie, heb ik zo'n zin om het weer helemaal om te gooien :P

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja het is leuk om hier over te fantaseren! Ik heb ook al een mapje met allemaal inspiratie plaatjes op mijn computer staan, ik heb er al helemaal zin in om straks op kamers te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik herken het helemaal! Al speelden Alfons en ik vroeger houtzagerijtje vanaf een boot....(hoe kwamen we erbij?)

    Wij weten nu ongeveer een jaar dat we dít jaar gaan verhuizen. Deze maand krijgen we de brief dat we er ook echt uitmoeten (deze huizen worden gesloopt). In het afgelopen jaar heeft onze inrichting in mijn hoofd dus ook al kleuren gehad. Uiteindelijk zijn we blijven hangen bij paarse muren en een rood bankstel. De rest wit.
    Ik schrijf tegenwoordig al mijn geniale ideeen op in een boekje. Van de oude huurwoningkasten die ik ga pimpen tot hippe schoenenkasten voor in het nieuwe huis, tot het geniale idee wat ik las en zag om voorraadpotten met de deksel onderaan de keukenkastjes te schroeven. Of de oude eettafel die ik ga moazieeken...
    Het boekje groeit per dag, en nog eventjes en ik kan helemaal los!

    Je neemt me toch wel mee naar Ikea he, als je zometeen gaat verhuizen (***smeeek smeeeek smeeeeeek***)

    BeantwoordenVerwijderen