maandag 12 december 2011

Bloggedrag

Twee jaar terug begon ik echt met het volgen van blogs. Een meisje uit mijn klas had een blog en via die van haar kwam ik op een paar andere blogs, en weer andere, en nog meer andere enzovoorts. Ik begon met het volgen van veel Engelse blogs maar nu volg ik bijna alleen  nog maar Nederlandse blogs. Hoe dat is verlopen? Lees, kijk, ervaar en wordt weer een beetje wijzer. *kuch*

Zoals ik al zei begon het allemaal op een blog van een klasgenootje, via haar blog kwam ik terecht op abeautifulmess. Een heel leuk blog van een Amerikaanse dame die barst van de creativiteit. Via haar blog kwam ik weer op blogs als 1000awesomethings en vele anderen. Heerlijk vond ik het om op die blogs te kijken, via deze bloggers heb ik bloglovin' ook ontdekt.

Ondertussen hadden mijn vriendinnen het blogwereldje ook ontdekt maar zij volgden vooral beautyblogs. Na een tijdje begon ik ook met het volgen van een of twee beautyblogs. Eerst de grote (lushiousbeauty, misslipgloss, etc) toen ook de wat kleinere en daarna ook de Belgische bloggers. In die tijd droeg ik ook veel meer make-up, en kocht ik ook heel wat make-up. Nu draag ik alleen af en toe mascara en heb ik een la vol make-up. (Heel tactisch..)  Op een bepaald moment kregen al die beautybloggers ruzie, en vond ik de een te opschepperig en de andere niet meer leuk schrijven, dus heb ik flink de bezem door mijn bloglovin' gehaald. Er bleven vrij weinig beautyblogs over, maar ondertussen had ik al weer allemaal andere leuke blogs gevonden die ik wilde volgen! (op dit  moment volg ik trouwens alleen nog Teske, qua 'beautyblogs')

Nu vond ik allemaal leuke Nederlandse blogs, via mijn lezers en Kim kwam ik op heel erg veel inspirerende  columnachtige blogs uit. Heerlijk om te lezen, elke keer weer. Ik volg ook een aantal fotografieblogs, maar dat zijn er niet zo heel erg veel. Ik vind het toch leuker om dingen te lezen van mensen die hier in de buurt wonen (al liggen Limburg en Brabant nu niet echt om de hoek, het is dichterbij dan Amerika) mensen die ook net als jij altijd moeite hebben met het ov, mensen die jouw blog ook kunnen lezen en begrijpen en reageren.

Dat is toch wel een ding van het bloggen wat ik leuk vind dat je gewoon allemaal schrijft en daar leuke reacties op krijgt en geeft. Iedereen volgt weer andere blogs, en zo vind ik ook weer nieuwe inspirerende, grappige of mooie blogs. Ik voel me wel thuis in het wereldje van de bloggers: beetje lezen, schrijven, reageren, reacties krijgen, enzovoorts. Heerlijk!


Heeft jouw bloglovin'lijstje zich ook op een bepaalde manier ontwikkeld? En ken je nog een blog die ik zou moeten lezen?

19 opmerkingen:

  1. Ik begon met bloggen toen ik 12 las, toen las ik nog niet zoveel blogs (alleen van vriendinnen enzo). Daarna stopte ik met bloggen, maar ik ging wel beautyblogs lezen en een tijdje geleden begon ik met deze blog en nu lees ik de grote beautyblogs + ons soort blogs, om het maar even zo te noemen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ooit begonnen met bloggen nadat ik een fansite had gehad. Dat beviel me niet meer, en via mijn lezers kwam ik dus op het bloggen uit. Schrijven vond ik heerlijk en dat vind ik nog steeds, maar ik vind het zo verrekte moeilijk geworden! Ik heb vrijwel geen inspiratie meer om leuke dingen te schrijven, dus doe ik het bijna niet meer :( Toch ben ik niet ontevreden over mijn blog hoor :) Bloglovin kwam ik laatst pas tegen, maar vind het errug handig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dankzij jou bloglovin, want jij begon erover. Ik heb mijn lijstje ook wel eens opgeschoond, soms vond ik zoveel blogjes van een blog neit leuk dat ik ze eruit heb gegooid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee hoe ik aan bloglovin' ben gekomen, maar het is wel handige site! Ben pas sinds januari begonnen dus het heeft nog niet zoveel blogs erin.
    p.s. F*ck, jij hebt een iPad :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had eerst geen bloglovin en had al de blogs in mijn favorieten gezet, maar daar ben ik snel vanaf gestapt omdat ik geen zin meer had om elke keer weer die hele lijst te bekijken of er nieuwe blogjes waren :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben erg gek op persoonlijke blogs, vooral die waar je lekker kan lachen om wat anderen schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marchismind: Helaas is het de iPad van vrienden...
    :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn Bloglovin' bestaat vooral uit beautyblogs - ik kan niet ontkennen dat er heel wat hypocrisie heerst, maar ik vind dat gewoon het leukst, maar door jullie, Kim en jij, heb ik de persoonlijke blogs ook een beetje ontdekt. (: Voor mij is het wel belangrijk hoe een blog er uit ziet, ik klik een blog bijv. bijna direct weg als de lay-out me niet zint. Zo oppervlakkig ben ik dan weer wel, haha. Gelukkig hoeven jullie niet aan die eisen te voldoen, want ik ben gewoon heel geïnteresseerd in jullie verhalen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het grootste gedeelte van mijn tienertijd een blog gehad, maar nooit echt serieus. Het was meer om random schrijfsels eruit te gooien. Nu ben ik wel een stuk serieuzer, met een vast schema en ik plan mijn blogjes van tevoren in. Dat maakt het eigenlijk een stuk leuker, zeker omdat ik nu veel meer vaste bezoekers heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu ben ik benieuwd naar welke blogs je allemaal volgt :p Mijn lijst heeft niet echt een soort ontwikkeling gemaakt - er zit een beetje vanalles tussen, maar toch wel vooral persoonlijke & fotografieblogs. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik volg redelijk veel blogs, maar ik laat niet overal een reactie achter :) Ik volg vooral persoonlijke blogs en fotografie blogs, maar beautyblogs zijn soms ook wel interessant. Ik blog zelf al sinds mijn dertiende, eerst onder een pseudoniem en nu gewoon lekker als mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk van die nieuwe blogs vinden! Ik kijk altijd tussen de reacties waar ik op reageer. Ennuh, ik volg zoveel leuke blogs dat ik deze netjes in m'n feedreader heb gezet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn bloglovin'-lijstje is gegroeid van 4 naar 62 blogs. Volgens mij heb ik als ik later terugkijk op mijn leven minstens vijf jaar 'verspild' met blogs lezen :P
    Maar ik volg ook vooral dit soort blogs, en een aantal fashionblogs (zoals Mariannan.com en Karolinss.devote.se) en ik volg ook Teskuh.nl en Annemerel.com. Maar ik vind het toch wel leuker om dingen te lezen van mensen die een soortgelijk leven hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. beautyblogs -> ik vermoed dat dit meer voor vrouwen is, daar ikzelf weinig interesse toon voor de nieuwste nagellak mode of hetzelfde wat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sites bouwen deed ik al vanaf de middelbare school, heerlijk :D vooral die `fout` sites van toen ;) sinds 2009 blog ik ook echt regelmatig.. ik moest even mijn weg vinden waarover ik wilde bloggen maar wilde vooral bloggen over wat ik leuk vond. Dus starte ik een blog over mijn hobby scrapbooking. Daarna kwam al snel mijn persoonlijke blog die ik sinds korte tijd weer erg actief houd. Mijn bloglovin is ook met beauty gestart en daar zijn er nog een paar van over, ik heb zelfs zelf ook nog een beautblog gehad ;) maar dat vond ik toch minder leuk dus die heb ik opgedoekt. Overal 100x hetzelfde lezen over iets is ook niet leuk.
    Dus ik heb nu een paar beautyblogs nog mijn favoriete en ben ik erg opzoek naar nederlands {ook vooral} persoonlijke blogs en zo kom je viavia weer in contact.. heel erg leuk :D Bloggen is toch wel een vast onderdeel geworden in mn leven.
    Zo dat is een hele reactie {sorry bloos} hihi
    misshcien ook maar eens een artikel aan wijden :P

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kom telkens via via bij andere blogs terecht. Erg leuk om te zien wie welke blogs volgt. Trouwens: de link naar Kim werkt niet. Je hebt wordpredss ingevoerd, in plaats van wordpress :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lenneke, ik zie het. Ik heb het veranderd, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben sinds twee maanden weer helemaal terug in blogwereld en vind het fantastisch! Ik probeer meerdere malen in de week mijn posts bij te houden en check regelmatig de blogs van anderen om inspiratie op te doen. Heb inmiddels een grote bloglovin'lijst, wat het makkelijk maakt anderen te volgen. Ben benieuwd wat 2012 op bloggebied gaat brengen.

    Love!

    BeantwoordenVerwijderen