maandag 9 mei 2011

Nieuwsbrieven

Ik geef te veel geld uit, maar dit wisten jullie al. Om dit tegen te gaan besloot ik me af te melden van de honderd(en)een nieuwsbrieven waarop ik geabonneerd was(!). Zo was ik lid van de nieuwsbrief van plus magazine, een blad voor oude, richting bejaarde mensen. (ooit een keer aan een fotowedstrijd meegedaan geloof ik) Ik was lid van de Greetz nieuwsbrief, van een of andere fietsenwinkel nieuwsbrief, shopVIP, chicklit, AD, fashionscene, Jane Norman, V&D, Bijenkorf, Etos, Kruidvat, honderden schoenenwinkels (terwijl ik toch nooit online schoenen bestel) en ga zo maar door.

Dapper heb ik me elke dag afgemeld van elke nieuwsbrief die ik binnenkreeg. Op een paar na, die toch maar één keer in de maand een fatsoenlijke nieuwsbrief sturen zonder een aanlokkelijke aanbieding erin, heb ik me van alle nieuwsbrieven afgemeld. Allemaal. Behalve... de Scapino. Niet omdat ik vind dat Scapino zo'n fijn uitgebreid assortiment heeft, een mooie nieuwsbrief of leuke aanbiedingen. Nee, gewoon omdat het technisch gezien onmogelijk is.


Al eerder had ik problemen met de Scapino nieuwsbrief toen ik er elke keer twee kreeg. Ik heb me toen meedere malen geprobeerd af te melden maar ik bleef die stomme nieuwsbrief maar ontvangen. Uiteindelijk, toen ik me tien keer achter elkaar had afgemeld, kreeg ik er gelukkig nog maar één.

Maar het kwaad is geschiedt en de Scapino heeft wat nieuws bedacht om te zorgen dat je nooit meer van hun nieuwsbrief afkomt. Wat hebben ze gedaan? Nou, heel simpel. Ze hebben gewoon het knopje 'hier afmelden' wat je onder elke nieuwsbrief kunt vinden, verwijderd. Weg; gewoon weg. Verwijderd, foetsie, gone! Eerst dacht ik nog dat het aan mij lag, maar ook Kim (heel betrouwbaar) kon het knopje 'afmelden' niet vinden.

Op de website van Scapino (die er trouwens zeven minuten over deed om te laden) vond ik uiteindelijk een link waar ik kon aangeven dat je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen.

Hopelijk ben ik vanaf nu verlost van deze hardnekkige nieuwsbrief. Ik weet in ieder geval zeker dat ik me er nooit, maar dan ook nooit meer voor aanmeld!

1 opmerking:

  1. En zo wordt je nieuwsbrief ineens spam. Erg vervelend. Goed dat jezelf al contact hebt opgenomen met Scapino.

    BeantwoordenVerwijderen