donderdag 17 maart 2011

Mijn zeven wereldwonderen.

Daar zit je dan, zonder enige inspiratie om een stuk te schrijven. Terwijl ik mijn bloglovinlijstje doorwerk zie ik opeens mijn naam staan in een blogpost van Emma van iheartblogging.nl. en ik leef gelijk helemaal op! Ik ben getagged, voor de eerste keer in mijn blogbestaan. Superleuk, dankjewel!

Maar nu de tag, mijn eigen zeven wereldwonderen. Zeven mooie plaatsen in op deze aardbol waar ik ben geweest. Ik kan me sowieso al beperken tot alleen Europa want ik ben Europa nog niet uit geweest. Gelukkig ben ik nog jong, dus wat niet is kan nog komen.

Afbeelding via weheartit

Londen, Groot-Brittannië
Bijna drie jaar geleden ben ik Londen geweest met mijn klas. De dag dat we Londen echt in gingen was het verschrikkelijk vies weer, het regende en eigenlijk was iedereen nog moe van de lange bus en bootreis.Toch vond ik het mooi, alles wat je altijd op televisie ziet, maar dan in het echt! Ook nu als ik Doctor Who kijk komt Londen vaak in beeld met Downing street 10 en de Big Ben, en ik kan zeggen:  daar ben ik geweest, dat heb ik in het echt gezien.

Disneyland Parijs, Frankrijk
Jaaaa, dat was nog eens leuk! Ook alweer twee of drie jaar geleden dat ik daar was. Maar wat was het heerlijk! Elke dag een uitgebreid ontbijt in het restaurantje, overal om je heen Disneyfiguren uit mijn stukgelezen boeken en kapotgedraaide films. De attracties zelf waren niet eens het leukste, het leukste was gewoon de sfeer die er hing, de 'this is where your dreams come true' sfeer.

Gera, Duitsland
Dat was vorig jaar in de herfstvakantie. We sliepen in een heerlijk hotel (ik had een kamer voor mezelf) met elke ochtend een ontbijt met alles er op en er aan, van drank tot taart, alles wat je maar kon bedenken was er.

Groningen, Nederland
Groningen vind ik gewoon een heerlijke stad, de mensen, het accent en de stad zelf vind ik allemaal geweldig. Ik heb ook altijd het idee dat de mensen in Groningen veel vriendelijker en opener zijn dan hier in Friesland. (en daarmee zeg ik dus niet dat mensen in Friesland niet vriendelijk of open zijn) Als ik in Groningen  kom heb ik echt gewoon het gevoel alsof ik thuiskom.

Breda, Nederland
De eerste keer dat ik er kwam was op de Roodharigendag, heel Breda vol roodharige mensen, fotografen en kunstenaars. Overal was wat leuks te doen, in bijna elke winkel kregen roodharigen die dag korting. En dan de groepsfoto in het park, duizend(en) roodharigen in het wit gekleed, dat was zo leuk. Dit jaar wil ik er zeker weer heen!

Scheveningen, Nederland
Daar ben ik heen geweest om naar Tarzan de musical te gaan. Eerst hebben we lekker rustig wat gegeten, theegedronken bij het Kurhaus en nog even op strand gezeten. Wat is het er heerlijk zeg, als ik er aan terugdenk word ik ook weer helemaal vrolijk.

Parijs, Frankrijk
Toen ik daar was was ik hooguit tien, het is dus al een tijdje geleden. Ik herinner me nog dat we op de Eiffeltoren zijn geweest en dat we ijs aten in de echte Häagen Dazs winkel. Ook was er een reuze Yves Rocher winkel en een disneywinkel. Verder weet ik er niet heel erg veel meer van, alleen dat alles groots en mooi was.

Ik heb nog niet zo veel landen en steden bezocht, maar dit is mijn top zeven op willekeurige volgorde. (ik moest echt heel diep graven, maar het is gelukt, haha.)

Ik tag: Kim, Juliëtte  en Alyssa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten