vrijdag 29 april 2011

My Favorite Friday Notes

Ik ben echt verschrikkelijk blij met mijn 'My Favorite Notes' boekje. En niet alleen daar mee. Zo kwam ik er vorige week tijdens het uitmesten van mijn la achter, dat ik nog allemaal leuk boekjes van de Flow heb die ik allang weer vergeten was. Boekjes met de titel 'Hoe teken ik een poppetje', '28 Wereldvrouwen', 'Receptenschrift' en 'Flow papierschrift'. Stuk voor stuk allemaal boekjes waar je je eigen creativiteit in kwijt kunt of waar je gewoon lekker veel inspiratie mee opdoet. Het zou natuurlijk zonde zijn om al die boekjes nu weer ongebruikt in mijn la terug te stoppen. Vandaar dat ik vanaf deze vrijdag alle komende vrijdagen van dit jaar wil gebruiken voor een 'My Favorite Friday Notes' artikel. Ik heb boekjes zat, en de inspiratie komt vanzelf bij het bekijken van alleen al de opmaak van deze boekjes.


En ik begin deze vrijdag met een stukje uit 'My Favorite Notes'. Eerst misschien een kleine toelichting bij het boekje zelf. Het boekje ziet er misschien vanaf de buitenkant uit als een heel normaal notitieboekje, maar is dat niet. Het staat vol met kleine dingetjes die je moet invullen. Een paar voorbeelden: 'Als ik thuis de baas zou zijn zou ik....', 'Wat papa het beste kan koken...', 'De websites die ik het meest bezoek', etc. Ik heb voor deze keer een lijstje gemaakt  met 'dieren die ik wel eens zou willen zijn'.


Ik heb gekozen voor:

Maxi. Wij zijn dan wel dol op haar en denken haar misschien alles  te geven wat haar hartje begeert, maar is dat ook daadwerkelijk zo? Is ze echt wel blij, en wat vind ze leuk? Ook kan ik dan de hele dag met stokken en speeltjes slepen en high-fives geven voor een koekje. :)

Vosje. Vossen zijn mooie (en misschien ook wel een beetje wrede) beesten. Ze zijn er altijd zo lenig en slank uit, en ik mag dan wel slank zijn  maar lenig kun je me niet noemen. Als ik een vos was zou ik ook een kijkje onder de grond kunnen nemen in een echt vossenhol en zou ik me lenig kunnen voortbewegen. (zonder  uitgeput te raken van een stukje hardlopen)

Hertje/Ree. Herten en reeën hebben naar mijn idee iets magisch over zich. Je ziet ze niet zo vaak maar het zijn echt prachtige beesten. Ook zou ik naar hartenlust rond kunnen huppelen/springen, want dat is tenslotte een van de dingen die herten en reeën doen.


via weheartit

Dolfijn. Vroeger had je de paardenmeisjes en de dolfijnenmeisjes (en de overige meisjes, maar die waren er niet zo veel) en ik was 100% een dolfijnenmeisje.  Ik kocht bladen over dolfijnen, ik heb de hele serie van 'Op zoek naar dolfijnen' stukgelezen (ik wilde altijd dat ik Jody was) Ik speelde dat mijn bed een schip was, gooide mijn talloze dolfijnenknuffels op de grond en ging dan met ze duiken. Het dolfinarium was een soort hemel en mijn kamer hing vol dolfijnenposters, beeldjes en andere dolfijnenattributen. Als ik een dagje een dolfijn zou kunnen zijn zou ik dat echt geweldig vinden. Heerlijk één zijn met het water, springen op de boeggolven, vis vangen. Oooh dat lijkt me echt geweldig! En natuurlijk kun je zo een prachtig kijkje nemen onder water zonder een sneue duikbril op je neus te zetten.

Lieveheersbeestje. Als laatste wilde ik ook nog een heel klein beestje zijn, nog kleiner dan Maxi, omdat me dat gewoon heel apart leek. Een regendruppel zou voelen als zwembad vol water wat over mijn hoofd wordt gegoten, een mier wordt dan opeens wel heel erg groot, en de afstand van het ene boom naar het andere wordt opeens een kruistocht.

2 opmerkingen:

  1. Hey Aris,

    Ik weet het nog, jij was het dolfijnemeisje en ik het paardenmeisje. ;)
    Deze site vind jij misschien interessant, je kunt in het hol van een vos meekijken:

    http://www.volgdevos.nl/

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen, en wat een lief plaatje boven aan met het hondje!

    BeantwoordenVerwijderen