zondag 23 januari 2011

Sale shoppen en....

Gisteren ben ik de hele dag met Kim op pad geweest in Groningen. Het doel van de dag was om  zoveel mogelijk dingen goedkoop te scoren in de sale, en omdat we toch al in Groningen waren en nog iets moesten doen voor het vak CKV, besloten we ook maar het universiteitsmuseum te bezoeken. Hadden we dat nou maar niet gedaan, en al helemaal niet vlak na het eten! Want het was de allerlaatste dag van de tentoonstelling 'Binnenstebuiten, de mens ontleed'. Ik weet niet of je je kunt voorstellen welke kant dit op gaat, maar mensen met een zwakke maag kunnen dit artikel misschien beter wegklikken.

We hadden verwacht dat we moesten betalen, maar omdat het dus de laatste dag van de tentoonstelling was mochten we gratis naar binnen. (wat ook gelijk verklaarde waarom het zo verschrikkelijk druk was.) We mochten onze tassen houden (in tegenstelling tot veel andere mensen, misschien zagen wij er betrouwbaar uit?) maar onze jassen hebben we wel opgehangen.

En toen kwam het (voor mensen met een zwakke maag, dit is de laatste waarschuwing!) rijen en rijen vol met opgezette menselijke onderdelen, met wratten en al, of andere enge ziektes. Geplastineerde handen, gemumificeerde onderdelen, skeletten in hun grafkist, en nog veel meer horror. Terwijl Kim en ik voortdurend riepen 'gatver' en 'dit is dus de reden waarom ik géén dokter wordt' en de andere bezoekers onze boze blikken toewierpen, heb ik geprobeerd om toch nog wat foto's te maken zonder zelf al te lang naar deze horrorattributen te kijken (en proberen niet over mijn nek te gaan.) Dus bij deze. Ik heb jullie de allerverschrikkelijkste plaatjes maar bespaard omdat ik anders geen lezer meer over zal houden vrees ik.

De voorkant zag er nog onschuldig uit.

Eenmaal binnen was dit een van de eerste dingen die je zag, een aapje. (R.I.P)


Het skelet van een baby.

Een tweeling met placenta en al in een glazen pot.

Ieuw ieuw ieuw!

Dit was het enige 'leuke' een babyskelet wat je lachend aankijkt.

Mijn reactie in het gastenboek.
De rest van de dag was trouwens wél heel erg geslaagd! Ik heb heel wat dingetje geshopt en we hebben heel veel lol gehad. Twee keer gegeten bij de La Place, en na de tweede keer zagen we zo'n leuk fotohokje staan waar je dan (alleen of met meerderen) in kan gaan zitten om foto's te laten maken. Kim en ik hebben ons toen eerst opgetut in de wc, en daarna hebben we ons met zijn tweeën, onze tientallen tassen en twee jassen in het hokje gepropt, haha. Het resultaat is heel leuk geworden! Dit alles was zeker voor herhaling vatbaar, maar eerst moeten we maar eens zien te bekomen van het verschrikkelijke museumbezoek!

De foto's zijn gemaakt door mij Samsung L830 camera omdat het toch lastig winkelen is met zo'n spiegelreflex.

2 opmerkingen:

  1. hoi Ariska,

    ik had in het streekblad gelezen over de tentoonstelling, leek me wel interessant hoor,
    maar weet nu wel genoeg,

    oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk geschreven, en ook echt jouw stijl! Het is alsof je tegen me spreekt, ik moest erg lachen. Mij ben je niet kwijtgeraakt als vaste bezoeker hoor, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen